PTTK AE / relacje 1998 - 2003 / Skandynawia, wakacje 1998

Spędziliśmy w Skandynawii niemalże całe lato, prawie całą przebyliśmy autostopem, który nie sprawiał większych trudności (no bo trudno liczyć na podwiezienie na wiejskiej, niemalże nieuczęszczanej drodze, w łikend - gdy jeżdżą właściwie tylko zestawy rodzinne).
Powyższe zdjęcia przedstawiają tylko kilka miejsc.

Choć miasta (zwłaszcza w Norwegii) nie zaskakują to przyroda jest niesamowita, góry, fjordy i prawdziwe lodowce to miejsca gdzie chce się wracać.
Szwecję przejechaliśmy trasą Malmo - Sztokholm - Uppsala - Stromsund - Storuman - i do granicy z Norwegią. Pierwsze norweskie miasto to Mo I Rana, potem na północ do Narviku i drogą E6 do Oslo, wróciliśmy przez Goeteborg i Kopenhagę.
Olaliśmy Nordkap jako turysyczną atrakcję.
W Oslo zwiedziliśmy Park Vigelanda - ze sporą ilością monotonnych jednak rzeźb, muzeum Frama (warto!), Muncha (Krzyk) i kilka innych (muzeum narciarstwa, skocznię Holmenkollen; wspinaliśmy się też na niezwykle 'twardych' skałach w okolicach Oslo - malownicze położenie...